Keresztény család

Istenkeresés az élet labirintusában...

Amikor egyedül töltöd a Valentin napot…

2015. február 13. 20:59 - Kereszteny Család

vl.jpg

Régóta házas emberként számomra fel sem tűnt, mekkora stresszel járhat a Valentin nap azoknak, akik még nem találták meg, vagy már el is szakadtak a párjuktól. Ha te is ebben a cipőben jársz, kívánom, hogy meríts bátorítást Sarah Coleman soraiból.


Egy szinglinek, a Valentin nap az egyik legrosszabb az év napjai közül. A helyzet nem egyszerű, amikor körülötted mindenki virágot, bonbont és szebbnél szebb szerelmesleveleket kap. Még ennél is nehezebb elviselni, amikor egy ilyen ajándék nem más, mint egy eljegyzési gyűrű.

Mindig is rettegtem a februártól. Éppen csak túljutottam azon a sokkon, hogy a karácsonyt is egyedül töltöttem, most meg nyakamon van a február és a Valentin nap!

Számomra ez a nap mindig egy nagy csalódás volt. Újra csak lelombozott, hogy én semmit sem kaptam. Semmi virág. Semmi csokoládé. Legalább egy szerelmes levél jött volna egy titkos hódolótól.

A helyzet csak rosszabbodott, amikor egy Valentin napon olyasvalakitől kaptam valamit … aki felé soha nem éreztem semmi romantikusat!

De mégis, a tény, hogy valaki érdeklődik irántam, vágyakozással és reménnyel töltött el. Aztán ezt a vágyakozást rögtön felülírta egy óriási, mély kétségbeesés. „Ááááhh! Mit tegyek most?!”

A kétségeim:

1. Miért, olyan rossz ötlet lenne vele járni? Hogyan láthatnék ebben tisztán, mikor engem ő NEM érdekel.

Ez pedig egy további kérdést vet fel:

2. Túl válogatós vagyok? Ő egy olyan kedves keresztény fiú. Mindenki így gondolja, különösen anyám. Szerintem meg nem az én típusom. Vagy én vagyok túl válogatós? 

Gyötrődve, teljes érzelmi zűrzavarban és talán még hevesebb veszekedésekkel az anyámmal arról, hogy miért vagyok én annyira átkozottul válogatós, még inkább csalódottá váltam.

Szóval, ha szívesebben mész fogorvoshoz, mint akár csak rágondolj a Valentin napra, megosztok néhány gondolatot, amely segít védekezni a szerelem totális támadásával szemben:

Ne felejtsd el, a te döntésed az, hogy ezen a Valentin napon egyedül légy.

Ahhoz, hogy egyedül légy, különösen az ünnepek környékén, igen nagy magabiztosság kell. A világ tele van olyan magányos emberekkel, akik folyamatosan párt keresnek. Számos ember pedig csak azért van benne egy rossz kapcsolatban, mivel nem bírja ki egyedül.

Te mégis úgy döntöttél, hogy nem szedhet fel az első ember, aki szembejön. Mert az egyetlen igazival akarsz lenni. Hm, ez nem egy rossz hozzáállás! Meglehetősen ritka. Ne add fel! Isten a legjobbat akarja neked.

„Jobb a háztető sarkán lakni, mint zsémbes asszonnyal együtt a házban.” (Példabeszédek könyve 25:24)

Jobb egyedül lenni, mint egy rossz társsal szenvedni. Te se add lejjebb.

Békülj ki magaddal

Valentin napon gyakran elkezdünk tépelődni, olyanokon például, hogy „Miért vagyok még mindig szingli? Talán azért mert kövér vagyok? Nem vagyok vonzó? Unalmas vagyok? Egy komplett hülye vagyok és szociálisan alkalmatlan? Egy lúzer vagyok?”

Nem, nem így van. Te egy bájos teremtés vagy. Egy értékes személy és egy nagyszerű parti!

Fogadd el magad, úgy ahogy vagy, ezen a Valentin napon. Ne engedd a gondolataidnak, hogy depresszióba taszítsanak. Amikor ezek a rossz gondolatok kezdenek körözni a fejedben, szabadulj meg tőlük, amint lehet. Nem te találtad ki ezt a napot, csak azért vagy felelős, hogy hogyan viszonyulsz hozzá. Tanuld meg értékelni magadat és állj ki amellett, aki vagy, egy igazi főnyeremény.

Figyelj rám, fogadd el, amit mondok. Felejtsd el a családod és az emberek elvárásait. Azért, hogy majd a választottad gyönyörködhessen a szépségedben és ő legyen az, akit majd te is csodálni fogsz.

Te egy királyi fiú vagy lány vagy. A jövendőbelid lesz az, aki majd gyönyörködni fog a belső és külső értékeidben. Gondolkodj pozitívan.

Vállalj kockázatot

Nagyon sok olyan ember van, aki ebben az időszakban keresi a szerelmet, és sokan közülük nyitottak is egy új kapcsolatra.

Néha előfordul, hogy a szinglik legnagyobb ellenségeik saját maguk. Nincs azzal gond, ha az ember kockázatot vállal. Rendben van, ha elmegy egy randira vagy elkezd ismerkedni. Légy körültekintő. Ne csinálj hülyeséget. Mert a szerelem kockázatvállalást is jelent.

De nehogy úgy járjál te is, mint a viccben az az ember, aki megfulladt miközben várta a csodát. Isten küldött érte egy csónakot, egy helikoptert, de mindig visszautasította a segítséget. „Hiszek abban, hogy Isten megment engem” – mondogatta magában.

Amikor megérkezett a mennyországba, megkérdezte Istent: „Mégis, mit rontottam el? Hittem abban, hogy csodát teszel!” Isten pedig ezt válaszolta, „Tudom, hallottam, azért küldtem a csónakot és a helikoptert.”

Előfordul, hogy az isteni beavatkozásra várunk, amikor Isten már rég elküldte a választ és az ott van az orrunk előtt. Lépj előre a hitben. Ez a legjobb dolog, amit valaha megtehetsz. Mi van ha nem sikerül? Igen, kockázat mindig van. Nyerhetsz és veszíthetsz is. De legalább adtál egy esélyt.

A Valentin nap bármit is tartogat a számodra, tegyen az boldoggá. De ezen a napon se felejtsd el, hogy megmarad a hit, a remény, a szeretet, de a legnagyobb dolog mindezek közül a szeretet.
(I. Korintus 13:13) 

Kapcsolódó bejegyzések:

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztenycsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr627173133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kyria 2015.02.16. 14:08:23

Tekintettel arra, hogy a könyv/film/kor-jelenség "kritikához" nem lehetett már kommentet írni, ezúton küldöm:
www.origo.hu/filmklub/blog/hir/20150216-a-szurke-otven-arnyalata-a-magyarokat-is-terdre-kenyszeritette-boxoffice-dakota-johnson.html
Lám és lám...

Kereszteny Család · https://www.facebook.com/keresztenycsaladblog/ 2015.02.16. 21:46:55

Kedves Kyria, személy szerint sajnálom. Ez is azt mutatja számomra, hogy a téma nagyon nagyon népszerű és fontos róla beszélni. Keresztény szemszögből is.

KaramElla 2015.02.22. 12:56:40

Mivel a szurke 50 arnyalatahoz nem tudtam kommentet irni, jobb hijan itt hadd osszam meg ezt a cikket

szabadonebredok.info/egy-pszichologus-a-szurke-otven-arnyalatarol/
süti beállítások módosítása